Dit marked er som du ønsker at nå. Din kunde. Hvem er din gennemsnitlige kunde? Hvad er jeres skøn over markedets samlede størrelse? Hvad område vil du tjene? Vil du tilbyde en bred vifte af produkter eller tjenester?
Jo mere specifik du er, en bedre definition af kunden (hvad deres karakteristika er), jo lettere vil det være mere klart at definere dit marked.
Mange gange kan du få din unikke Selling Position (USP) fra din kunde. Du har brug for en USP at skille sig ud fra din konkurrence. Det er specifikke for dig og din virksomhed. Det er dit og dit alene. Din måde at drive forretning.
Hvordan du definerer din marked vil også gøre en forskel på hvordan og hvad du bruger til at nå dette marked. Vil du adresserede reklameforsendelser, kolde opkald, gå ins, bruger internettet, ansætte radio/tv- og trykte reklamer?
I lejekontrakten køber definere du dit marked baseret på de strategier, du anvender. For eksempel med høring af er din marked meget bredere og bredere, end det ville være, hvis du bruger den kooperative strategi udelukkende i en veldefineret omegnen af hvor du bor.
Igen, med lease købe, hvad du gør for at nå din marked vil afhænge af, om hvilken strategi du bruger. Du ville annoncere i din lokale aviser, at du kan hjælpe købere og sælgere med lejekontrakten købe fordel. Mens consulting vil du nå et bredere marked, så du kan tegne en annonce i en national papir eller annoncere på internettet eller bruge e-mail som en marketingstrategi. For eksempel, når jeg har brug at sende e-mails til consulting, jeg åbne gruppe Mail, trække op min rådgivende gruppe e-mail, sætte i e-mail-adresser, jeg indsamlet for dagen, og tryk på send. Hvis du ønsker at se, om dette program vil arbejde for dig, tjek: www.homebusinesssolutions.com/groupmail/gm1.html
Nu hvor du har fået idé, kan du begynde at definere dit marked. Når du gør det, vil du opdage, at din virksomhed er lettere at betjene og mere rentable.
Copyright DeFiore virksomheder 2003